A közös munka, mely kulturális értéket közvetít

Egy kulturális egyesület alapító tagjaként mindennapos feladat számomra, hogy az emberekhez eljuttassam az aktuális hírek, rendezvények üzenetét. Van egy weboldalunk, ám a tapasztalataink és néhány általunk kezdeményezett kérdőíves felmérés eredményei azt mutatják, hogy a hozzánk ellátogató vendégek nagy része nem erről a felületről szerzett tudomást az általunk kínált programokról. Ezt mindenképpen orvosolni kívántuk, ezért felkerestünk egy olyan szolgáltatót, amely keresőoptimalizálással foglalkozik.

Mit is jelent ez a kifejezés?

Két évvel ezelőtt még én sem tudtam, az egyik kollégám hívta fel a figyelmem erre a különleges és hasznos szolgáltatásra. Abban nyújt segítséget, hogy a keresőoptimalizálás révén weboldalunk az első helyekre kerül a Google találati listáján a legfontosabb kulcsszavakra. Hogy érthetőbben fogalmazzak, ha valaki beírja a számunkra fontos kulcsszavakat a keresőbe, akkor a mi oldalunkra sikerüljön rábukkannia első körben. Ezáltal sikeresebbé válhat az oldal. Nekünk éppen erre volt szükségünk, így nagyon megörültem ennek a felfedezésnek.

Kollégám ajánlott is egy remek csapatot, nevezetesen a Keresőben Első profi munkatársait, akik online marketing tanácsadás és kivitelezés terén nyújtanak óriási segítséget az őket felkeresőknek. Felvettem velük a kapcsolatot, és sikerült megtudnom tőlük, hogy a keresőoptimalizálás közel sem merül ki annyiban, amennyi infót az imént felsoroltam. Ennél még komplexebb folyamatról van szó, és ez igazán izgalmasnak hangzott már akkor is a számomra. A cél ugyanis nem a keresőoptimalizálás, ez csupán egy eszköz arra, hogy elérje a célt, mégpedig, hogy az oldal sikeres legyen.

Hogyan valósítható meg mindez a gyakorlatban?

Fontos, hogy amennyiben már az emberek eljutnak a honlapra, akkor ott is lehessen tartani őket. Sikerülnie kell, hogy megragadjuk a figyelmüket és az ott olvasottak cselekvésre buzdítsák őket. Az online marketing tanácsadás és kivitelezés folyamatában alapszabály, hogy a tartalmak kialakításakor az elsődleges szempont, hogy a felhasználókra fókuszáljunk. Őket szükséges ugyanis meggyőzni, őket kívánjuk aktívan bevonni a kulturális élet izgalmas körforgásába.

Mindezeken túl fontos szemmel tartanunk a futó hirdetéseket, a közösségi média kapcsolattartó felületeit, hiszen mindezek állandó forrást jelentenek az érdeklődők részéről, erősen meghatározzák a forgalmat. Egy nagyon érdekes mondattal foglalták össze a Keresőben Első munkatársai az online jelenlét meghatározását: amit mi állítunk magunkról a weboldalunkon keresztül, illetve amit mások nyilatkoznak velünk kapcsolatban – ennek a két tényezőnek a tudatos és következetes kialakítása lényegében a keresőoptimalizálás.

A válaszok a kérdéseinkben vannak.

A Keresőben Első sikeresen orvosolta az optimális működésünkkel kapcsolatos hiányosságokat. Emellett úgy érzem rengeteget sikerült tanulnom a velük folytatott közös eszmecserékből. Megértettem, hogy amennyiben a cél az, hogy megnyerjem az érdeklődők figyelmét, meg kell tanulnom olvasni az ő szemükkel. Valahol az online marketing is egy művészet, és az ehhez köthető tanácsadás kifejezetten figyelemfelkeltő és sokoldalú. Számos kérdést szükséges feltennem magamnak az egyesületünk céljaival kapcsolatosan, és az ezekre kapott válaszok közelebb képesek hozni a megoldáshoz, hogy népszerűsíteni tudjam a kultúra örök értékeit.